Waarmee zijn voetbal truien gemaakt? Hoe en waarom is dat door de jaren heen veranderd?
Ik had de kans om deze vraag aan de Japanse takken van een paar belangrijke sportmerken te stellen. Ik zal hier een ruwe vertaling van hun antwoorden plaatsen.
Nike heeft en zal altijd hun technologie en materiaal revolutioneren in een poging om ons de beste prestaties van atleten te trekken. Bijvoorbeeld, de kenmerken van de 2016 truien waren
- Dri-fit materiaal
- Mesh materiaal waardoor hoge ademendheid en ventilatie mogelijk was
- Raglan Sleeves en Side-in-sets om een ââbredere waaier van bewegingen te ondersteunen
- Rib designkrullen voor betere comfort
Zoals u kunt zien, benadrukken de truien over ademendheid en comfort. Ook al gebruiken eerdere modellen polyester, gebruiken wij momenteel Dri-FIT recycle polyester. Het is precies hetzelfde als gewone polyester en het kan worden gerecycled. Recycle polyester is een milieuvriendelijke polyester ontwikkeld door Nike.
Adidas onthult geen publieke informatie over dit onderwerp, aangezien uw vraag betrekking heeft op vertrouwelijke zaken.
Puma's voetbalkleding maakt gebruik van materiaal dat gemaakt met de nadruk op lichtgewicht is, met hoge waterabsorptie en snel droog is.
Mizuno heeft in het verleden haar voetbaltenues gemaakt van hetzelfde materiaal als andere sportkleding, katoen. Nochtans, hoewel katoen briljante zweetabsorptie gaf, droogt het niet snel. Dit resulteerde in een zware trui. Sinds kort is voetbal competitief geworden, met een toename van de spelersbeweging en ook als gevolg van de opwarming van de aarde, streven we ernaar om een ââlichter gewicht te ontwikkelen en verwerkingsmateriaal beter te zweet.
Hoe krijgen nieuwe spelers hun persoonlijke shirts zo snel?
Als u vanavond naar de wedstrijd gaat kijken, zult u waarschijnlijk de gepersonaliseerde shirts zien die elke keuze bijna onmiddellijk wordt afgegeven nadat ze geselecteerd zijn. Zoals blijkt, zijn ze gewoon echt snel. Zoals gerapporteerd door de New York Times, hebben de laatste paar jaar de trucjes trui ontvangen met hun namen op hen:
"Nadat een team zijn eerste ronde pick-up heeft gemaakt, zijn … werknemers van Stahls ', een bedrijf dat zich specialiseert in het personaliseren van sportartikelen die door Nike worden gehuurd, dan in actie gaan. Vooraf namen ze nameplaten voor elk van de 30 vooruitzichten op Radio City in het kleurenschema dat overeenkomt met elk van de 32 teams jerseys, of 960 naamplaatjes totaal."
Ze zijn bijna net zo gefixeerd op de voetbal shirts als een vrouw is bij het uitzoeken van haar bruidskleding.
Comments are closed